De cînd a fost creată această funcţie de county manager, pe româneşte: administrator public, Consiliul Judeţean Maramureş a avut doi astfel de angajaţi – pe Constantin Boloş, licenţiat în ştiinţe juridice şi cu masterat în drept administrativ la Universitatea „Bogdan Vodă”, fost consilier judeţean (2008-2012) şi vicepreşedinte al PDL Maramureş, iar din primăvara lui 2013, pe avocatul Marin Brăgaru, care a demisionat în iulie 2015.
Sigur, county managerii Maramureşului, după concurs, aveau atribuţii privind „marile proiecte investiţionale în Maramureş”, cum ar fi reabilitarea Spitalului Judeţean, a Drumului judeţean Baia Sprie – Cavnic – Bîrsana, Sistemul de management integrat al deşeurilor şi a depozitului ecologic de la Sîrbi – Fărcaşa, modernizarea Aeroportului Baia Mare (internaţional!) etc. După cum declarau oficialii Consiliului Judeţean Maramureş, se estima, în 2013, că realizarea Drumului judeţean Baia Sprie – Bîrsana se va finaliza în toamna lui 2014, reabilitarea Spitalului judeţean – „la finele anului 2013” etc. Dacă privim puţintel în urmă la termenele de finalizare a acestor „mari proiecte investiţionale”, niciunul n-a fost respectat. Sigur, county managerii pomeniţi nu pot fi acuzaţi ca fiind singurii vinovaţi de aceste (ne)finalizări la termen. Motivele sînt mai multe. Au fost reziliate contracte. Au fost contestate şi amînate licitaţii. Au fost licitatori lăcomoşi, cu ambiţii de a se judeca cu adversarii şi CJ Maramureş pentru a cîştiga contractele etc. Care au constituit piedici serioase, greu de surmontat în procesul legal de realizare a obiectivelor investiţionale. Au venit cu întîrzieri şi finanţările de la bugetul statului şi de la Comisia Europeană.
Ceea ce intrigă este că cei doi county manageri, la înlocuire, n-au organizat o conferinţă de presă sau să găsească un alt mijloc pentru a-şi prezenta RAPORTUL asupra modului cum şi-au realizat atribuţiile, ce experienţe au acumulat în perioada manageriatului lor, cu ce greutăţi s-au confruntat, cum au colaborat cu consilierii judeţeni, cu antreprenorii care au cîştigat contractele de realizare a investiţiilor încredinţate etc.
Un county manager nu poate rămîne un oarecare, un „anonim” printre salariaţii instituţiei. Eliberarea, pe motive politice, sau părăsirea prin demisie a postului de county manager, fără a da SOCOTEALĂ publică, ni se pare un gest de neglijare a funcţiei, a responsabilităţii asumate. Decepţii pot exista într-un post pe care nu l-ai putut onora cum ai crezut. Dar a nu te implica public ni se pare un gest de abandonare mută de pe frontul unei funcţii pe care ţi-ai asumat-o prin concurs, funcţie de prim rang „profesionist” în nomenclatura CJ MM!
P.S. Noul manager judeţean este Dumitru Dumuţa, fost secretar al judeţului, deci un om care cunoaşte tot ce se întîmplă în Maramureş. Mai trebuie şi ca această funcţie de manager să fie reglementată, deci la angajare să primească atribuţii clare şi să fie controlat dacă şi le îndeplineşte.