– proiect Erasmus+ la Colegiul Tehnic “George Bariţiu”, Baia Mare –
Colegiul Tehnic “George Bariţiu” din Baia Mare, director Vasile Pop, este partener în proiectul strategic “Innovative Learning and Teaching Activities”, având ca scop utilizarea tehnologiei moderne în procesul instructiv educativ în vederea creşterii motivaţiei elevilor pentru învăţare. Proiectul face parte din programul Erasmus + şi se implementează în perioada septembrie 2015 – august 2017.
Coordonatorul proiectului este Gymnazium Luneburg Heide, din Germania, iar parteneri sunt instituţii de învăţământ din Italia, Bulgaria şi România.
În perioada 12 -19 martie 2017, o delegaţie a Colegiului Tehnic “George Bariţiu” formată dintr-un grup de elevi, însoţiţi de profesoara de limba engleză Daniela Chinde, a participat, la ultima reuniune de proiect, de tipul activităţi de învăţare, predare, formare, la şcoala coordonatoare Gymnazium Luneburg Heide, Germania.
Activităţile desfaşurate pe parcursul vizitei au fost centrate pe disciplinele de studiu matematică-trigonometrie şi fizică nucleară. Elevii au participat la lecţii aplicative predate după metode moderne, centrate pe elev, care implică utilizarea tehnologiei actuale, cum ar fi aplicaţii pe telefonul mobil şi platforma ITS Learning. Prin crearea platformei, pe care pot lucra elevii din şcolile partenere, se urmăreşte, modernizarea procesului de învăţământ, creşterea motivaţiei elevilor pentru învăţare, precum şi dezvoltarea autonomiei în învăţare a elevilor.
Elevii au rezolvat sarcini de lucru la matematică, au aplicat şi interpretat chestionare pe tema surselor de energie utilizate în ţările partenere, au vizitat o rafinărie şi o centrală energetică, au studiat metode alternative de producere a energiei în vederea înlocuirii centralelor nucleare cu parcuri eoliene sau alte surse de energie alternativă, devenind, astfel, mai conştienţi de importanţa protejării mediului în care trăim. Toate activităţile s-au desfăşurat în limba engleză, ceea ce a contribuit la îmbunătăţirea competenţelor de comunicare în limbi străine ale participanţilor, proiectul având un real impact asupra elevilor şi profesorilor implicaţi, lărgindu-le orizonturile şi oferindu-le sentimentul de apartenenţă la Uniunea Europeană.