Cadrele didactice recomandă reintroducerea tezelor

0
13

Reintroducerea tezelor pentru a putea evalua și monitoriza progresul elevilor este recomandată de peste 1.900 de profesori care au participat la studiul „Evaluarea măsurilor de implementare a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module)“, publicat de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE). Propunerea e susținută și de 127 de directori de școală.
Un număr semnificativ de recomandări au solicitat explicit revenirea la teze pentru unele discipline. Exemple de propuneri: reintroducerea tezelor, conceperea unor instrumente standardizate de Ministerul Educației pentru măsurarea progresului elevilor, introducerea unei evaluări standardizate etc.
De precizat că teza era „o evaluare sumativă dată până în 2021 inclusiv, la finalul fiecărui semestru, fiind relevantă prin raportare la conținutul programei școlare parcurse într-un semestru, după cum scria într-un comunicat Ministerul Educației. Tezele se dădeau la clasele de gimnaziu și de liceu, iar programarea lor se făcea de către școală, de regulă în ultimele trei săptămâni ale fiecărui semestru. Teza era obligatorie și reprezenta 25% din media semestrială a fiecărui elev”, potrivit edupedu.ro. Tezele au fost eliminate începând din anul școlar 2022-2023, când structura anului școlar a fost împărțită în 5 module.
Tezele pot fi susținute și în prezent, ele nu mai sunt obligatorii, dar pot fi date de către profesori, însă nota obținută de elevi la astfel de lucrări este una care are aceeași „greutate” ca orice altă notă din catalog.
Studiul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație este primul realizat după aplicarea modulelor pentru prima oară în anul școlar 2022-2023, și analizează impactul și efectele pe care noua structură o are asupra profesorilor, elevilor, părinților și directorilor de școală.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.