Proiectele noului ministru al Educației – Profesori motivați și metode moderne de predare

0
26

Noul ministru al Educației, Daniel David, a susținut vineri, 10 ianuarie, prima conferință de presă din mandat. Oficialul și-a prezentat prioritățile și intenția de a realiza un raport-diagnostic privind starea învățământului /cercetării la momentul preluării mandatului. Ministrul a accentuat că în sistemul preuniversitar există probleme și spune că trebuie să se lucreze „în zona fundamentală de transfer al competențelor către copii”.
„Competențe înseamnă trei lucruri: competențe declarative, cunoștințe procedurale și valori. Într-adevăr în sistemul preuniversitar avem diverse probleme, că unii accentuează foarte mult componenta ce știi să spui, componenta teoretică în dauna cunoștințelor procedurale și spun teoria la ce folosește, e pierdere de vreme. Și spun acelor critici că teoria e foarte importantă când o faci bine, o teorie bună îți oferă semnificații te transformă într-un individ greu manipulabil. Eu pun tot timpul problema dacă acest transfer de competențe se face bine. Dacă ne uităm la testele PISA e clar că nu se face bine, rezultate la testele PISA ne arată asta, trebuie să recunoaștem că avem o problemă în acest transfer de competențe” – a declarat Daniel David.
El a arătat că e nevoie de „profesori motivați și pregătiți cu metode moderne de predare”.
„Ca să ai profesori motivați trebuie să ai un salariu pentru profesori decent și cu respect pentru societate. Avem nevoie să gândim foarte bine nivelul de salarizare astfel încât nimeni nu cere ceva nerezonabil și ceva decent conform rolului lui pe care noi vrem să-l dăm educației în societatea noastră. Contează și metodele pe care le folosește profesorul, iar aici s-a început de mult timp, sunt programe de training care au fost făcute pentru profesorii din învățământul primar, pentru cei din gimnaziu, și din toamnă foarte probabil vom începe programe de training pe metodele moderne de predare pentru profesorii din liceu. Pe lângă profesorul motivat și bine echipat ca metode de predare, contează foarte mult și toți știm acest lucru, curriculumul care pornește de la stabilirea planului cadru, programele, manualele” – a mai spus ministrul Educației.
Daniel David a mai anunțat că, până la sfârșitul acestei luni, și-a propus să pună în dezbatere publică planurile cadru pentru liceu.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.