Primăria a semnat contractul de finanțare pentru implementarea proiectului ”Digitalizare Municipiul Sighetu Marmației”, depus în cadrul Programului Național pentru Transformarea Digitală a Autorităților Publice Locale DigiLocal.
Valoarea contractului este de 174.999 lei, sumă alocată de la bugetul de stat. Programul național pentru transformarea digitală a autorităților administrației publice locale va îmbunătăți interacțiunea dintre cetățeni, mediul de afaceri și sectorul public prin digitalizarea serviciilor publice și va sprijini direct autoritățile locale pentru creșterea eficienței și transparenței administrative.
Programul DigiLocal, gestionat de Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, are 4 beneficii majore pentru administrațiile locale și pentru cetățeni:
– interconectarea sistemelor informatice ale primăriilor și consiliilor județene cu platforma oficială de plăți online a statului român, pentru achiziționarea simplă, rapidă și sigură a serviciilor publice digitale;
– dezvoltarea de interfețe standardizate pentru comunicarea cu cetățenii, site-uri care să fie accesibile prin câteva clickuri, astfel încât cetățenii să utilizeze ușor și sigur serviciile publice electronice;
– consolidarea securității cibernetice la nivelul administrației locale, pentru că serviciile digitale locale sunt cele mai accesate de cetățeni;
– achiziția echipamentelor IT pentru creșterea capacității administrative și asigurarea interoperabilității, astfel încât cetățenii să nu mai facă drumuri inutile și să nu mai stea la cozi.