Oficialii de la Protecția Consumatorilor avertizează cumpărătorii care optează pentru produse de post să nu cumpere decât din locuri amenajate și autorizate, să solicite și să păstreze bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doresc să reclame calitatea\conformitatea sau siguranța unui produs. O atenție deosebită trebuie acordată etichetei produsului, deoarece au fost situații în care pe aliment era inscripționat „produs de post”, dar realitatea era alta.
În urma numeroaselor acțiuni de control derulate de comisarii de la Protecția Consumatorilor, la comercializare au fost găsite mai multe produse ce nu erau de post, deși mențiunile de pe etichetă puteau induce în eroare consumatorii. Astfel, s-au găsit cozonaci, în compoziția cărora se găseau ouă, deși pe fluturașul colant scria “produs de post”. Au mai fost identificate la comercializare produsul alimentar vegetal UHT, care conform listei de ingrediente declarată pe ambalaj conținea proteine din lapte și produse de cofetărie preambalate, cu mențiunea “de post”, deși în lista ingredientelor de pe etichetă era înscris “frișcă”. În acest context, consumatorii sunt sfătuiți să citească lista cu ingredientele, inscripționată pe etichetă. Mai trebuie verificat dacă în magazin sunt respectate condițiile de păstrare specificate de producător, în special temperatura și termenul de valabilitate.