Inspectorul școlar general, Mihai Pop: „Să îi integrăm pe copii în lecție” și să avem „minute de învățare”

0
49

Inspectorul școlar general din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Maramureș, prof. Mihai Pop, propune dascălilor „un model de lecție prin care le cerem să creeze niște reflexe copiilor, să facem aceleași lucruri”.
În deschiderea conferinței „Lecții eficiente – cum să folosești eficient cele 50 de minute din lecție”, șeful învățământului maramureșean, Mihai Pop a mai enumerat câțiva pași de care profesorii trebuie să țină cont la fiecare lecție: transmiterea informației astfel încât elevul să o înțeleagă, acordarea feedback-ului, implicarea elevilor și alocarea unor minute de literație.

Realitate dramatică: diferențe mari între mediile de la clasă și cele de la Evaluarea Națională

„Există o diferență foarte mari între mediile de la clasă și mediile de la Evaluarea Națională. Vă dau un singur exemplu: avem copil cu media gimnazială 9,58, iar la Evaluare a obținut media 2,40. Sunt destul de multe astfel de astfel de situații și asta ne spune că mai trebuie să facem ceva. Pornind de la această realitate, toamna trecută am spus «hai să ne oprim, hai să lăsăm un pic birocrația deoparte și să ne întoarcem la lecții. Să facem tot ce ne stă în putință ca să ne întoarcem acolo și să facem ceea ce trebuie pentru copii” – a declarat inspectorul școlar general, prof. Mihai Pop.

„Copiii sunt prinși într-o centrifugă și nu mai știu unde să se îndrepte”

Șeful ISJ Maramureș a mai spus că a discutat cu directorii de școli și a venit cu mai multe propuneri pentru îmbunătățirea predării lecțiilor: „Am venit cu mai multă prezență a celor care se pricep în clasă. Am cerut directorilor să facă mai multă asistență la ore. Am cerut directorilor să facă asistență împreună cu profesorii la oare pentru a vedea un feedback cât mai pozitiv și cât mai corect din ceea ce dăm colegilor profesori. Am venit cu o fișă de asistență care nu este nouă. O găsim în liceele pedagogice și o găsim și modelul britanic. Este foaie albă cu o linie trasă la mijloc. În stânga punem ce face profesorul, în dreapta ce face elevul și dacă cele două lucruri se întâlnesc, înseamnă că lecția a fost bună”.
Pe de altă parte, prof. Mihai Pop a accentuat că a propus „un model de lecție prin care le cerem să creeze niște reflexe copiilor, să facem aceleași lucruri. La învățământul primar, știți că reușiți să le creați copiilor niște reguli foarte clare și știu în permanență ce au de făcut. În învățământul gimnazial și apoi și liceu lucrurile astea se pierd, pentru că fiecare dascăl vine cu regulile lui. Copiii sunt prinși într-o centrifugă și nu mai știu unde să se îndrepte. Și am zis «hai să facem toți cinci lucruri în fiecare lecție!». Să stabilim un obiectiv foarte clar, pe care să-l prezentăm la început și, la final, copilul să știe că am vorbit despre acel lucru. Să dăm copiilor două lucruri obligatorii: un feedback pozitiv și de fiecare dată și să îi integrăm pe copii în lecție – cel puțin 75% dintre ei să lucreze de fiecare dată. Dacă ei nu participă la lecție, de multe ori, lecția este degeaba. Apoi am cerut tuturor să aibă cinci minute de literație, pentru că avem o problemă mare la nivel național cu analfabetismul funcțional. Nu o să cerem doamnei de Chimie să citească Harap-Alb. La Chimie să citească despre chimie și la Biologie despre biologie. Dar să-i facem pe copii să înțeleagă și să le traducem din limba română în limba română de fiecare dată, pentru că problema este mare și gravă și este generală. Apoi, la final, de fiecare dată trebuie să avem, după consolidare, minute de învățare”, a explicat inspectorul școlar general.
În plus, oficialul ISJ a remarcat că în fiecare sală profesorală, în fiecare consiliu profesoral ar trebui să se discute mai mult pe aceste teme. Doar așa poate crește performanța.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.