Studiu • Elevii se consideră avantajați prin împărțirea anului școlar pe module

0
9

Mai mult de jumătate dintre elevii care au participat la un studiu realizat de experți ai Ministerului Educației consideră că împărțirea anului școlar pe module aduce avantaje pentru pregătirea în vederea susținerii examenelor naționale. În cadrul studiului „Evaluarea măsurilor de implementare a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module)“ au fost chestionați și părinții.
La chestionarul online au răspuns 22.946 de elevi, dintre care 12.293 sunt fete (53,6%) și 10.653 sunt băieți (46,4%). Mai mult de jumătate dintre participanți (53,2%) locuiesc în mediul rural, majoritatea (78,3%) învață într-o unitate de învățământ din mediul urban. Structura pe clase de studiu a eșantionului este următoarea: împărțirea pe module este văzută cel mai mult ca un avantaj de către elevii din clasele a XII-a (63%) și elevii de clasa a VIII-a (60%), adică 2.392 de elevi de clasa a VIII-a și 2.512 elevi de clasa a XII-a.
Aproximativ 40% dintre părinții elevilor de clasa a XII-a și 37% dintre cei ai elevilor de clasa a VIII-a consideră mai potrivită organizarea modulară a anului școlar pentru pregătirea copiilor pentru examenele naționale, aprecierea acestora situându-se peste media de 34% înregistrată la nivelul întregului eșantion de părinți.
Motivele pe care părinții le-au avut în vedere când au răspuns cu DA la întrebarea dacă „este mai potrivită structura anului școlar pe module pentru pregătirea pentru Evaluarea Națională” conturează ideea că introducerea modulelor favorizează în anumite aspecte relația elevului cu școala.
Cei care au spus că structura pe module nu e potrivită pentru elevii care se pregătesc de examenele naționale (adică 22%) au enumerat și impactul negativ al introducerii modulelor asupra pregătirii pentru examenele naționale: frecvența mare a vacanțelor pe parcursul anului școlar conduce la întreruperea frecventă a ritmului de învățare; în privința performanței în învățare, ei consideră că au observat o scădere a nivelului de calitate în procesul de învățare; timpul de asimilare al materiei predate este prea scurt pe parcursul modulelor și elevii rămân în urmă cu materia la diverse discipline; în ceea ce privește predarea, respondenții consideră că volumul de informații predate este prea mare și necorelat cu timpul scurt în care elevii trebuie să asimileze materia. Numeroși respondenți consideră lipsa tezelor un aspect care afectează negativ învățarea, ca și neîncheierea mediilor după finalizarea fiecărui modul.
În ansamblu, acești părinți au observat o scădere a motivației și interesului elevilor față de școală. De precizat că anul școlar 2022-2023 a fost primul an în care a fost schimbată semnificativ structura anului școlar, din semestre în module.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.