Reguli noi, impuse de FRF, pentru a promova în Liga 3

0
32

Începând din sezonul 2025/2026, cluburile participante în Liga 3 și cele care promovează din Liga 4 în Liga 3 vor depune, pe lângă cererea de înscriere în competiție, și certificatul care să ateste obținerea cel puțin a Categoriei III – Bronze ca urmare a procesului de evaluare a cluburilor de copii și juniori din fotbalul amator.

În Comitetul Executiv al Federației Române de Fotbal din decembrie 2024, s-a aprobat modificarea regulamentului de clasificare a centrelor de copii și juniori ale fotbalului amator, în sensul că, pentru a obține Categoria III, cluburile trebuie să aibă minimum două echipe în intervalul de vârstă U7-U19.
”Dreptul de participare la jocul de baraj îl deține structura sportivă clasată la finalul Campionatului Ligii a IV-a pe locul 1 în fiecare județ sau în Municipiul București. În situația în care structura sportivă respectivă nu îndeplinește condițiile de participare la jocurile de baraj (nu deține personalitate juridică și/sau Certificat de Identitate Sportivă eliberat de MTS, nu a obţinut minimum Categoria III – Bronze în cadrul Evaluării Centrului de Copii și Juniori Fotbal Amator), jocurile de baraj nu se vor disputa, urmând ca echipa adversă, dacă îndeplineşte condițiile de participare, să fie declarată câștigătoare”.
Referitor la cluburile neafiliate la Federația Română de Fotbal și care doresc să participe din sezonul 2025/2026 în competițiile de juniori organizate de FRF, acestea ”trebuie să facă dovada că sunt afiliate la AJF-ul competent teritorial sau FRF cu două dintre grupele U16, U15, U14, U13, U12 sau U11, că au participat în ediția precedentă la campionatul județean de juniori și că au obținut cel puțin Categoria III – Bronze urmare a procesului de Evaluare a cluburilor de copii și juniori din fotbalul amator”.

Șase domenii de evaluare pentru categoria Bronze

1. Organizarea Centrului de copii și juniori: documente precum organigrama și lista personalului angajat.
2. Echipe și jucători: minimum două echipe de juniori (U7-U19) înscrise în competiții oficiale organizate de AJF.
3. Staff tehnic: cel puțin un antrenor cu Licență C sau superioară.
4. Staff suport: angajarea unei persoane instruită medical pentru primul ajutor.
5. Infrastructură: utilizarea unui teren de dimensiuni reduse și a minimum două ves­tiare funcționale.
6. Antrenamente și meciuri: minimum două activități săptămânale (antrenamente/meciuri) pentru fiecare echipă.
Cererea, care se poate descărca de pe acest link – https://www.frf.ro/documente-frf/certificare-academii-de-copii-si-juniori/, trebuie trimisă la AJFMM (pe mail, whatsapp sau la sediu) până în 12 februarie, urmând ca depunerea documentației la sediul AJFMM să se facă până în 3 martie.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.