În Vișeu de Sus • Măsuri drastice din cauza nerespectării colectării selective a deșeurilor!

0
15

Primăria Vișeu de Sus se vede obligată să ia măsuri dure pentru respectarea colectării selective a deșeurilor în oraș. Asta din cauză că unii cetățeni, fără simț civic, aruncă deșeurile necontrolat, iar apoi primăria are de plătit. Și nu puțin!
„Ne dorim cu toții un oraș cât mai curat și mai primitor, dar puțini fac ceva în acest sens. Avem cantități uriașe de deșeuri menajere și nemenajere generate la nivelul orașului nostru, avem puncte de colectare bine stabilite, dar vedem cum cresc cantită­țile de gunoaie aruncate haotic, pe lângă tomberoane, pe străzi, pe malul apelor. Cel mai trist e că, de foarte multe ori, vedem cine le aruncă și nu luăm atitudine! Suntem obligați să achităm anual sume imense pentru salubrizarea orașului doar pentru că nu știm și nu vrem să colectăm corect, să fim cetățeni responsabili cu orașul nostru și cu mediul! Dacă vrem un oraș curat, iar salubrizarea să fie la costuri rezonabile, trebuie ca toți să luăm atitudine și să ne implicăm”, a spus, vădit supărat, Vasile Coman, primarul din Vișeu de Sus. La acest moment, în oraș prețul lunar la deșeul menajer/persoană este de 15 lei. Primăria Vișeu de Sus are un cost de peste 1.000 de lei/tonă deșeu ridicat, iar tonele colectate sunt multe, mai spune edilul. În această situație, administrația se vede obligată să ia măsuri dure: „În condițiile în care costurile cu colectarea deșeurilor sunt foarte mari, având în vedere și faptul că transportăm gunoiul colectat la groapa de gunoi din Odorheiu Secuiesc (jud. Harghita), neavând o posibilitate mai apropiată de depozitare, prețul stabilit la nivelul orașului este încă unul rezonabil, dar pentru a-l menține e nevoie ca fiecare din noi să conștientizăm ce obligații avem și să le îndeplinim. Începând de acum, se vor sancționa orice abateri de la regulile stabilite privind salubrizarea orașului. Nu vor mai fi amplasate tomberoane pe domeniul public, în zonele de case. Când au fost amplasate, se aduceau cantități mari de deșeuri și din alte localități, pentru transportul cărora la groapa de gunoi tot noi am plătit. Apoi, fiecare casă va trebui să aibă tomberon propriu care să fie scos la poartă în zilele de colectare. De asemenea, se interzice aruncarea în tomberon a deșeurilor nemenajere. Dacă se constată că există deșeu nemenajer, tomberonul nu va fi ridicat. Taxa de salubrizare se achită anticipat, la primărie. Dacă nu e achitată, gunoiul nu se ridică!”, a conchis edilul. Deșeurile nemenajere (rezultate din construcții, mobilier, electrocasnice, material vegetal etc.) vor fi transportate de către primărie, la locul special amenajat în acest sens, contra cost, respectiv 1.000 lei/tonă. Pentru colectarea lor, se va transmite o cerere scrisă, la primărie, sau adresată polițistului local care va fi responsabil de sectorul solicitantului. Pentru textile și încălțăminte vor fi amenajate containere speciale. În zona blocurilor se vor amenaja puncte de colectare închise, iar depozitarea deșeurilor se va face strict în tomberoanele din aceste puncte.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.