Angajații Spitalului Județean de Urgență, „obligați” să participe la cursuri de comunicare

0
90

Știm cu toții că una dintre cele mai mari nemulțumiri a pacienților sau aparținătorilor care se adresează Spitalului Județean de Urgență Baia Mare se referă la atitudinea personalului medical.
Chiar dacă, uneori, plângerile din partea bolnavilor nu sunt justificate, există și situații în care comportamentul angajaților din spital lasă mult de dorit. În multe cazuri, pacienții așteaptă doar “o vorbă bună” și să fie tratați cu respectul pe care-l merită. Pentru a rezolva aceste neajunsuri, conducerea spitalului a luat hotărârea de a realiza o serie de traininguri de comunicare, pe care vor trebui să le parcurgă toți angajații, inclusiv medicii.
„Legat de comunicare, pentru că aici este călcâiul lui Ahile, doresc să vă spun că noi am inițiat trainingurile de comunicare pe palieră profesională, în sensul că, în acest moment, se desfășoară training-urile cu asistenții medicali, pentru că ei reprezintă categoria profesională cea mai mare din spitalul județean. Avem în jur de 1.000 de asistenți medicali. După aceea vom continua cu medicii, apoi vom trece la personalul auxiliar și după la personalul administrativ. Trainingul de comunicare cuprinde module care se adresează comunicării interpersonale profesionale și module care se adresează comunicării medic- pacient. Așa sunt structurate. Ele sunt împărțite într-o parte teoretică, care reprezintă cam 60% din conținutul fiecărui modul și o parte practică, care se referă la situații concrete întâlnite de colegi în practica lor curentă, fie că ne referim la relații profesionale sau la relații personal medical – pacienți. Lucrurile acestea sunt explicitate și apoi sunt exemplificate prin abordarea cea mai potrivită. Pe de altă parte se lansează și scenarii, un fel de joc de rol pentru o anumită situație, și se explică cum comunici, ce abordare se folosește” – a declarat dr. Lucian Bogdan, director medical în cadrul Spitalului Județean de Urgență Baia Mare.

Participarea la cursuri nu este opțională

Participarea la aceste instruiri nu este opțională și până la urmă toți angajații din spital vor trebui să le parcurgă. Odată „absolvite”, angajații „problemă” nu vor mai putea avea scuze pentru un comportament care nu le face cinste.
„Aderența la trainingurile acestea a fost destul de mare și feedback-ul pe care noi l-am avut de la începutul lor a fost pozitiv, de unde eu sunt optimist că lucrurile vor merge înainte, pe de-o parte. Pe de altă parte, trebuie spus că ele nu sunt opționale, eu am exprimat extrem de clar lucrul acesta. Toți oamenii care lucrează în acest spital vor trebui să treacă prin ele. Noi ne-am făcut datoria față de angajații noștri, de a le pune la dispoziție un instrument de comunicare, concretizat prin aceste traininguri. De aceea o să fie un pic mai complicat ca angajații să motiveze că «nu am știut», «nu m-a învățat nimeni». Eu am ținut foarte tare la acest training” – a mai mărturisit dr. Lucian Bogdan.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.