Amnistia fiscală, aprobată în Sighetu Marmației

0
93

Aleșii locali sigheteni au aprobat, în ședința ordinară de Consiliu local din această săptămână, proiectul de hotărâre privind anularea accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv. Asta prin aplicarea Ordonanței de Urgență nr. 107 din 4 septembrie 2024.
Anularea se aplică dacă obligațiile bugetare certe, lichide și exigibile vor fi achitate integral la data depunerii cererii, dar nu mai târziu de 25 noiembrie 2024 inclusiv, sub sancțiunea decăderii. Pot beneficia de aceste prevederi contribuabilii persoane fizice și persoanele juridice, care îndeplinesc cumu­lativ mai multe condiții, după cum urmează: toate obligațiile fiscale principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, administrate de organul fiscal local, se sting prin orice modalitate prevăzută de legea privind Codul de procedură fiscală, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024 inclusiv; sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de Codul de procedură fiscală, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, inclusiv, toate obligațiile bugetare principale și accesorii administrate de organul fiscal local cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 și data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024; dacă contribuabilul persoană fizică sau juridică este în procedură de executare silită trebuie stinse toate tipurile de venit din titlul executoriu; contribuabilul să aibă depuse toate declarațiile prevăzute de Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal și toate obligațiile de plată ca urmare a declarării sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de lege; anularea majorărilor de întârziere se aplică și pentru contribuabilii care figurează în evidența fiscală numai cu majorări de întârziere, obligațiile fiscale principale fiind achitate integral, anterior intrării în vigoare a hotărârii consiliului local.
Pentru a beneficia de anulare, contribuabilul persoană fizică sau persoană juridică depune cererea până la data de 25 noiembrie 2024, inclusiv, la registratura Serviciul Public Municipiul Sighetu Marmației – Direcția Venituri (camera 13). Cererea însoțită de documentația privind anularea accesoriilor aferente obligațiilor fiscale datorate bugetului local va fi analizată de Serviciul Impunere, constatare, inspecție fiscală persoane fizice și juridice și de Compartimentul de Executare Silită din cadrul Serviciului Public Municipiul Sighetu Marmației – Direcția Venituri, în termen de 10 de zile de la data înregistrării acesteia, care verifică îndeplinirea condiției privind achitarea integrală la data solicitării, a obligațiilor bugetare datorate bugetului local, documentele depuse de contribuabil și respectarea oricărei alte prevederi a acestei proceduri. În urma analizei efectuate, se întocmește referat de către inspectorul de la Serviciul Impunere, constatare, inspecție fiscală persoane fizice și juridice, respectiv de inspectorul de la Compartimentul de Executare silită, în funcție de adresa de domiciliu a contribuabilului, se vizează de legalitate de consilierul juridic, iar apoi se înaintează spre aprobare Directorului organului fiscal. Accesoriile aferente obligațiilor datorate bugetului local pentru care sunt îndeplinite condițiile din prezenta procedură vor fi scăzute din evidențele fiscale, despre acest lucru fiind înștiințată și persoana fizică care a depus cererea.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.