Persoanele care beneficiază de sprijin pentru plata facturilor la energie pot folosi cardurile pe care le-au primit de la Guvern. Problema este că mulți români încă nu știu cum se utilizează aceste carduri și care sunt documentele necesare.
Iată documentele obligatorii necesare pentru efectuarea unor plăți prin mandat poștal:
• cardul de energie valabil la data la care se efectuează plata, în original
• actul de identitate al beneficiarului de sprijin, în original
• documentul/documentele justificativ/justificative prin care face dovada datoriei curente și/sau restante față de furnizorul de energie și/sau, după caz, față de asociația de proprietari/locatari.
În situația documentelor justificative, certificatul de validare a datoriei trebuie prezentat în original, iar facturile la energie pot fi duse în original sau pot fi prezentate, pe telefon, în format electronic.
În cazul reprezentantului legal/împuternicitului convențional se va prezenta și împuternicirea în original, actul de identitate al celui împuternicit în original, actul de identitate al beneficiarului de sprijin în original, certificatul de naștere al minorului (în cazul în care beneficiarul este minor).
Prin intermediul programului, peste 4 milioane de beneficiari vor fi sprijiniți cu două tranșe de 700 lei, pentru achitarea facturilor la utilități.
Se pot plăti facturi curente sau restante, doar pentru locul de consum de la domiciliul beneficiarului. Cu un card se pot face mai multe plăți către mai mulți furnizori, până la epuizarea sumei.
Plățile se fac prin mandat poștal. Nu se pot efectua mai mult de 8 plăți gratuite/loc de consum pe durata programului de sprijin.
Pentru următoarele plăți, beneficiarii cardurilor vor trebui să achite o taxă de 2,5 lei/plată.
Ajutorul nu se consideră venit și nu afectează venitul minim garantat, alocația pentru susținerea familiei sau statutul consumatorului vulnerabil de energie.