Temperaturile ridicate din acest sezon de iarnă îi determină pe tot mai mulți comercianți de haine și încălțăminte să scoată la reducere marfa destinată zilelor geroase. În perioada reducerilor de iarnă, comisarii de la Protecția Consumatorilor recomandă vigilență la cumpărături.
“Verificați prețul afișat și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA); în cazul cumpărăturilor online, verificați dacă prețul include și costul de livrare. Indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, prețul trebuie întotdeauna afișat clar, lizibil, în lei și cu toate taxele incluse (TVA și alte taxe suplimentare, dacă este cazul)”, informează oficialii de la Protecția Consumatorilor.
În cazul magazinelor clasice, legea NU vă dă dreptul să renunțați la contract. Odată achiziționat un bun, acesta nu mai poate fi înlocuit sau contravaloarea acestuia să vă fie rambursată decât dacă este defect, aplicându-se aici regulile privind garanții. Pentru magazinele online, legea stabilește un termen de 14 zile calendaristice de la momentul primirii bunului în care puteți renunța la achiziție, fără a oferi vreun motiv și fără costuri suplimentare.
Unele magazine online, ca parte a politicii lor comerciale, au extins acest termen la 30 sau chiar 60 de zile, însă trebuie sa verificați acest lucru la fiecare comerciant. Dacă vânzătorul nu trimite un curier pentru ridicarea bunului, va trebui să plătiți returul.