Nici nu s-a terminat Drumul Nordului, că deja vom avea Autostrada Nordului! Care e deja palpabilă, ca traseu, făcută din drumuri europene și naționale (E 58 etc), iar transformarea ei în autostradă ar însemna lărgirea. Mult succes în localități! Cât despre primul drum amintit, el a generat discuții de la început, iar la acest moment oamenii sunt sătui și gata să se revolte.
Localnici de pe culoarul Someșului, dar și edili din zonă ne spun că se lucrează foarte încet, cu subantreprize, cu firme mici cu capacități mici, drept pentru care câte o porțiune se blochează de la trei săptămâni în sus. De exemplu, asfaltul îl aduce o firmă din Cluj, iar la șanțuri lucrează echipe de țigani din Țicău, ca acum 30 de ani… Cealaltă față a monedei vine de la dezlânarea cu care se lucrează, zilnic se sparg conducte în 2-3 locuri, iar echipele primăriilor sunt depășite.
Se circulă greu în continuare, sunt semafoare și porțiuni dificile. Așteptăm, la fel ca localnicii din zonă, finalizarea lucrărilor, și de ce nu, începerea Autostrăzii Nordului… Deocamdată, în condițiile date, rămâne foarte viabilă varianta ocolitoare a „Centurii Codrului”, un traseu superb pe care l-am refăcut zilele trecute, la întoarcere. De la depozitul nu foarte ecologic de gunoi de la Fărcașa se trece în județul vecin, se traversează satele Bârsăul Mic și Mare și se ajunge în Asuaj! De aici, prin fața primăriei, se trece pe acea centură spre Băița de sub Codru, iar de acolo se înțeapă drumul de legătură dintre Băsești și Odești. Era singura bucată din traseu neasfaltată, de fapt în lucru. Recent, a fost turnat strat proaspăt de asfalt, așa că tot acest traseu, cu o scurtă ieșire prin județul vecin, se face 100% pe asfalt! Dovadă o face traficul intens din zonă…
Barsau de Jos și de Sus
Au trecut alegerile si miroase mai putin a asfalt . Pe santier se lucreaza mai liberal ,adica face fiecare cum il taie capul !!