Consiliul Județean Maramureș a finalizat evaluarea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului de Proiectare și execuție lucrări din cadrul proiectului „Reabilitare Drumul Nordului – Maramureș, etapa I” – cod SMIS 109302. Au fost transmise tuturor ofertanților comunicările finale privind încheierea procedurii, urmând o perioadă de grație pentru eventualele contestații, a precizat Gabriel Zetea, șeful administrației județene. După finalizarea perioadei de contestație, urmează semnarea contractului, care va avea o durată de 780 de zile. Termenul de execuție efectivă a lucrărilor este de 600 de zile calendaristice. Proiectul este finanțat prin POR 2014-2020, Axa prioritară 6, prioritatea de investiții 6.1, Îmbunătățirea Infrastructurii Rutiere de Importanță Regională și presupune reabilitarea a 6 tronsoane de drum județean, cu o lungime totală de 72,758 km. Președintele Consiliului Județean Maramureș a arătat că traseele de drum propuse spre reabilitare sunt: DJ108D, sector limită județul Sălaj – Ariniș – Rodina – Gârdani (DJ 108A) – 15,618 km; DJ108A, sector Gârdani – Fărcașa – Sârbi – Tămaia – Buzești – Ardusat (DJ193) – 12,463 km; DJ193 Ardusat (intersecția cu DJ108A) – Colțirea – Hideaga (DN1C) – 8,367 km; DJ 193 sector Ardusat (intersecția cu DJ108A) – limită județ Satu Mare – 4,211 km; DJ182B sector Șomcuta Mare (DN1C) – Coaș (intersecția cu DJ182C) – 10,185 km; DJ182C, DJ 182B – Coaș – Copalnic – Copalnic-Mănăștur – Vad – Lăschia – Făurești – DJ184 (Șurdești) – 21,914 km.
Rezultatele previzionate sunt: construirea/modernizarea a 49 de stații de transport public, realizarea a 5.692 metri liniari de parapete de protecție, a 18.396 metri liniari de benzi rezonatoare, precum și modernizarea/realizarea a 10.905 metri pătrați de trotuare. „Lucrările de reabilitare vizează și podul rutier peste râul Someș, – singurul pod peste Someș din județ – în lungime de 238 m, dar și cele două poduri de descărcare în lungime de 66 m, respectiv 38 m. Podul prezintă diferite tipuri de degradări la suprastructură care impun lucrări de reabilitare. Totodată, se vor reabilita sau înlocui, după caz, toate podurile și podețele de pe traseu. Dovedim în acest fel că, în același mandat, putem scrie un proiect, să-l depunem la finanțare, să obținem fondurile necesare și să demarăm proiectul”, a conchis Gabriel Zetea.
În această perioadă, alte două contracte importante din cadrul proiectului: Servicii de supervizare și Servicii de informare și publicitate sunt în evaluare, iar contractul de Servicii de Auditare Financiară a proiectului este deja semnat. Obiectivul general al proiectului este creșterea gradului de accesibilitate a locuitorilor orașului Șomcuta Mare și a comunelor Ariniș, Gârdani, Fărcașa, Ardusat, Satulung, Remetea Chioarului, Coaș, Copalnic-Mănăștur și Șișești, situate în proximitatea rețelei TEN-T, care traversează județele limitrofe Sălaj și Satu Mare. Valoarea estimativă a investiției, aprobată prin Hotărârea Consiliului Județean Maramureș, este de 233.127,688 lei, inclusiv TVA. (A.B.M.)