Vineri, 25 mai 2018, 35 de copii din 7 comunităţi foarte sărace din ţară au văzut marea, datorită Asociaţiei Reality Check, cu sprijinul Kaufland România, în cadrul programului „Bucurie în Mişcare”.
Copiii au ajuns la Mamaia Nord, tocmai din Ponorâta (Maramureş), Clinceni (Ilfov), Castelu (Constanţa), Poarta (Braşov), Potlogi (Dâmboviţa), Colonia Bistriţa (Bacău) şi Delta Văcăreşti (Bucureşti). Pentru toţi copiii a fost o premieră şi o bucurie uriaşă.
Raluca Măriuţa din Ponorâta – Maramureş are 13 ani şi şi-a arătat entuziasmul: „Marea este mare, mare, mare! Am avut curaj să intru în atâta apă. Vreau să revin mâine împreună cu d-na Sânziana şi cu toţi fraţii mei ca să vadă şi ei marea. Când voi creşte, voi plăti oricât să-i aduc şi pe mama şi pe tata”.
De nerăbdare, la prima întâlnire cu marea, copiii au sărit îmbrăcaţi în valuri. Timp de 4 zile s-au bălăcit, au cules scoici, dar au şi învăţat să lucreze în grup, să scrie impresii de vacanţă şi să se ajute între ei. S-au căţărat, au jucat fotbal, au sărit pe trambulină, au tras cu arcul şi au jucat tenis. După cum spunea Andreea, care locuieşte în Ponorâta: „De acum am prieteni în toată ţara!”
Unul dintre obiectivele acestei minivacanţe a fost ieşirea din comunitate pentru a socializa, pentru a vedea că există şi altă lume în afara celei pe care aceşti copii o cunosc. Sărăcia severă în care trăiesc este greu de imaginat. Condiţiile improprii în care locuiesc, nutriţia precară, lipsa accesului la servicii medicale decente îi afectează pe copii din primele zile de viaţă.
Nadia Gavrilă, membru fondator al Asociaţiei Reality Check, a spus: „ Prin programul Fiecare copil în Grădiniţă şi în Şcoala Ponorâta, media anuală de prezenţă în Ponorâta a crescut de la sub 30% la 75% şi se menţine. Datorită prezenţei regulate la ore, rezultatele şcolare sunt mult mai bune. Kaufland România este unul dintre principalii susţinători ai programelor noastre, iar surpriza pe care le-a oferit-o copiilor cu această excursie la mare este cel mai frumos cadou de Ziua Copilului”.
Asociaţia Reality Check sprijină dezvoltarea de programe şi politici publice deştepte, cu impact, gândite în favoarea cetăţenilor şi puse în practică eficient şi corect. Asociaţia se concentrează în special asupra programelor antisărăcie (educaţie, servicii sociale, locuire, sănătate, ocupare, dezvoltare comunitară).
Kaufland România continuă şi în 2018 programul „Bucurie în Mişcare”, alături de Asociaţia 11even. Programul are ca scop promovarea sportului şi mişcării în comunitate. (o.m.)