• 4 persoane angajate pe loc
Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Maramureş a organizat ieri, 7 martie, a XVII-a ediţie a Bursei Locurilor de Muncă pentru Femei. Acţiunea s-a desfăşurat la sediul AJOFM Maramureş, din Baia Mare, str. Hortensiei nr. 1A. Pentru acest eveniment, AJOFM Maramureş a contactat 115 agenţi economici de pe raza municipiului Baia Mare. Dintre aceştia, 13 agenţi au comunicat în prealabil locurile de muncă vacante, şi au fost prezenţi la eveniment.
Numărul job-urilor oferite a fost de 292, din care 58 de job-uri disponibile pentru persoanele cu studii superioare. La eveniment au participat aproximativ 200 de persoane aflate în căutarea unui loc de muncă. Reprezentanţii agenţilor economici au selectat 78 persoane în vederea încadrării, iar 4 persoane au primit repartiţii şi au fost angajate în ziua bursei. În cadrul acestui eveniment reprezentanţii AJOFM Maramureş au oferit informaţii cu privire la subvenţiile şi facilităţile oferite angajatorilor pentru încadrarea în muncă a şomerilor: stimularea angajatorilor pentru încadrarea în muncă a şomerilor cu vîrsta peste 45 de ani sau a şomerilor părinţi, unici susţinători ai familiilor monoparentale; angajarea şomerilor care mai au 5 ani pînă la pensie; stimularea angajatorilor pentru încadrarea în muncă a elevilor şi studenţilor pe perioada vacanţelor; stimularea angajării ucenicilor; încadrarea în muncă a persoanelor cu handicap; încadrarea tinerilor în baza contractelor de solidaritate; facilităţi acordate angajatorilor (reducerea sumei reprezentînd contribuţia datorată bugetului asigurărilor pentru şomaj, dacă încadrează în muncă persoane din categoria şomerilor pe care le menţin în activitate pe o perioadă de cel puţin 6 luni de la data angajării; o sumă reprezentînd 50% din cheltuielile cu serviciile de formare profesională organizate de angajatori pentru un număr de cel mult 20% din personalul propriu angajat; facilităţi acordate absolvenţilor pentru stimularea încadrării în muncă; facilităţi acordate pentru stimularea mobilităţii.