Proiecte noi. Tehnologie pe bandă rulantă

0
1267

Prefectura judeţului Maramureş a reunit ieri, la o conferinţă de presă, reprezentanţi din diferite domenii – telecomunicaţii, sănătate, asistenţă socială. La capitolul proiecte, colonelul Marian Bancoş, şeful oficiului judeţean de Telecomunicaţii Speciale Maramureş, a descris în ce constă noua reţea de videoconferinţă care urmează să fie implementată.

Aflându-ne în era internetului, informaţia ajun­ge în timp mai util virtual. Astfel că, 82 de instituţii vor beneficia în curând de noua aplicaţie pentru realizarea de videoconferinţe între primăriile judeţului Maramureş şi principalele instituţii ale judeţului. Noul proiect face parte din hotărârea nr. 5, art. 1 care a fost aprobată în 30 mai 2017 de către Comitetul judeţean pentru situaţii de urgenţă Maramureş.
Scopul reţelei de videoconferinţe este de a facilita menţinerea unor legături între Prefectura judeţului Maramureş şi sediul principalelor instituţii cu care se colaborează în caz de urgenţă. Orice situaţie de interes public major va putea fi transmisă foarte uşor şi rapid între oricare dintre partizanii aplicaţiei: Instituţia Prefectului Judeţului Maramureş, Consiliul judeţean Maramureş, Inspectoratul pentru situaţii de Urgenţă „Gheorghe Pop de Băseşti” al judeţului Maramureş, Inspectoratul de Poliţie al judeţului Maramureş, Inspectoratul judeţean de Jandarmi „Pintea Viteazul” Maramureş, Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Sighetu Marmaţiei. Lista acestor instituţii se completează cu toate primăriile din municipii, oraşe şi comune la nivel judeţean. Convorbirile vor fi strict confidenţiale şi maxim securizate.
Colonelul Marin Bancoş, şeful Oficiului Judeţean de Telecomunicaţii Speciale Maramureş a explicat demersul tehnologic al noii reţele. Fiecare beneficiar trebuie să asigure câte un terminal fix (calculator sau laptop) şi un terminal mobil (tabletă sau smartphone). Cu cât echipamentele vor fi mai bune, cu atât calitatea videoconferinţelor în momentul desfăşurării va fi mai ridicată. În plus, fiecare instituţie trebuie să desemneze o persoană cu cunoştinţe tehnice medii care să fie responsabilă de această aplicaţie. La momentul instalării, responsabilii aleşi vor fi instruiţi de către prof. Liviu Gavrilescu, reprezentantul de videoconferinţă al Prefecturii judeţului.
Cum internetul va constitui suportul aplicaţiei de videoconferinţe, serviciul de Telecomunicaţii Speciale Maramureş recomandă folosirea a doi furnizori diferiţi de internet instalaţi pe cele două terminale. În acest fel, se vor putea evita întreruperile dacă una dintre reţele va cădea. Toate aceste date vor fi trimise în scris către toţi beneficiarii.
Tehnologia a continuat să curgă; alte trei proiecte bazate pe trecerea la mediul virtual au fost prezentate de către serviciul de telecomunicaţii: conec­tarea la SCPLEP (Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă al Persoanelor) alături de cele 27 de unităţi administrativ-teritoriale conectate deja; conectarea la sistemul naţional electronic de plăţi www.ghişeul.ro destinat plăţii online de impozite şi taxe, alături de cele 7 unităţi administrativ teritoriale conectate în prezent; conectarea poliţiilor locale la baza de date a Ministerului Afacerilor Interne pentru identificarea persoanelor şi vehiculelor.
Ultimul proiect amintit a fost PatrimVen care oferă acces la datele disponibile cu privire la patrimoniul şi veniturile cetăţenilor. Procedura constă într-o solicitare făcută de primării către ANAF, în urma cărora vor primi un certificat digital cu care vor putea accesa bazele de date.

Măriuţa POP

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.