Din 1 iunie – Persoanele juridice vor putea accesa „Spaţiul Privat Virtual”

0
727

Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Cluj-Napoca informează contribuabilii că, prin Ordinul MFP nr. 660/2017, publicat în MO nr. 368/17.05.2017 s-a apro­bat procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Ministerul Finanţelor Publice / organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică.

Începând cu luna iunie 2017, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică vor pu­tea opta pentru a li se comunica prin mijloace electronice de transmitere la distanţă actele administrative fiscale emise în formă electronică de către organul fiscal central, prin accesarea serviciului „Spaţiul Privat Virtual”.
Spaţiul Privat Virtual (SPV), este disponibil in prezent persoanelor fizice pentru comunicarea prin mijloace electronice la distanţă a actelor administrative fiscale emise în formă electronică , precum şi alte documente sau informaţii emise de organul fiscal central.
În cazul utilizării Spaţiului Privat Virtual nu se mai utilizează altă modalitate de comunicare a actului administrativ fiscal.

Mijloacele de identificare electronică:
1. Persoanele juridice sau alte entităţi fără personalitate juridică se identifică electronic cu certificate calificate;
2. Persoanele fizice care au calitatea de reprezentant sau de împuternicit al unei persoane fizice, persoane juridice sau al altei entităţi fără personalitate juridică se identifică electronic cu certificate calificate.
3. Persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere se identifică electronic cu certificate calificate numai pentru obligaţiile fiscale pentru care, în relaţia cu Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, se identifică prin codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.
4. Persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere, pentru obligaţiile fiscale, altele decât cele prevăzute la pct. 3, precum şi celelalte persoane fizice se identifică electronic prin oricare dintre următoarele dispozitive:
a) certificate calificate
b) NPOTP (identificatorul persoanei fizice şi cod de autentificare (parolă) însoţită de o parolă valabilă pentru o singură sesiune de lucru.
Categoriile de documente ce pot face obiectul comunicării prin Spaţiul Privat Virtual sunt:
a) declaraţii fiscale întocmite de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică, potrivit legii;
b) cereri adresate de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică Ministerului Finanţelor Publice / Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru obţinerea unor informaţii sau documente în legătură cu situaţia fiscală personală, cum ar fi: cerere de informaţii despre contribuţiile de asigurări sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinţe devenit solicitarea unei opinii privind aplicarea legislaţiei fiscale, cereri de audienţă, sesizări, petiţii, reclamaţii, solicitări privind informaţiile publice şi altele asemenea
c) acte administrative fiscale, acte de executare şi alte acte emise de Ministerul Finanţelor Publice/ Agenţia Naţională de Administrare Fiscală în executarea legii, cum ar fi: decizii de impunere, notificări, somaţii şi altele asemenea;
d) documente sau acte emise de Ministerul Finanţelor Publice / Agenţia Naţională de Administrare Fiscală la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică, cum ar fi: certificatul de atestare fiscală, adeverinţa de venit şi altele asemenea;
e) registrul documentelor electronice comunicate în ultimii 2 ani;
f) informaţii referitoare la istoricul acţiunilor;
g) informaţii cu privire la obligaţiile de plată ale persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică;
h) informaţii cu privire la livrările / prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional, conform datelor preluate din declaraţiile informative 394;
i) informaţii relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, în vederea înştiinţării contribuabililor în scopul conformării voluntare.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.