Serviciul de asistenţă pediatrică de urgenţă Peditel a preluat 27.783 apeluri

0
547

Serviciul Peditel, care oferă sfaturi medicale pediatrice de urgenţă prin telefon, disponibil non-stop la numărul 1791, a preluat 27.783 de apeluri din toată ţara în perioada februarie 2016 – ianuarie 2017.
Peditel a fost finanţat cu 745.000 de lei de către Fundaţia Vodafone România de la lansarea sa şi până în prezent. Acest serviciu este operat de medici specialişti şi se adresează oricărui părinte care doreşte să obţină un sfat medical pentru afecţiuni fără risc vital pentru copilul său.
Sfaturile acordate prin telefon de medicul de gardă sunt de intervenţie rapidă, Serviciul Peditel reuşind în acest fel să rezolve telefonic cazurile care nu necesită prezentare la medic şi, în consecinţă, să preia din presiunea exercitată pe Unităţile de Primiri Urgenţe.
Cele mai frecvente probleme medicale, care au necesitat sfatul medicului, au fost stările febrile (33%), vărsăturile (13%), diareea (10%) şi răcelile (10%).
Soluţiile oferite au fost sfaturi medicale aplicabile acasă (76%). Pentru 18% dintre solicitări, apelanţii au primit recomandarea de a face un consult la medicul de familie sau la un medic specialist în maximum 48 de ore de la primirea apelului. Alte 6% dintre cazuri au fost redirecţionate în maximum 2 ore către Unităţile de Primiri Urgenţe.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.