Informare privind deszăpezirea în Baia Mare

0
1157

Având în vedere discuţiile, dezinformările şi acuzele care planează asupra conducerii executive şi a serviciilor din aparatul de specialitate al primarului, cu privire la lucrările de deszăpezire din Municipiul Baia Mare, considerăm că este oportun să venim în întâmpinarea D-voastră cu o informare obiectivă asupra istoricului şi stadiului actual al acestei activităţi.
În data de 13 decembrie 2006, Municipiul Baia Mare a încheiat un contract de concesiune pentru servicii de deszăpezire cu SC ROSAL GRUP SRL pe o durată de 8 ani. În contract era prevăzută posibilitatea prelungirii acestuia cu o durată de 4 ani. În data de 18.07.2014 contractul a fost prelungit doar cu 2 ani, până la data de 15 aprilie 2016, existând posibilitatea la acea dată a prelungirii lui până la 13 decembrie 2018, aspect pus în discuţie în iarna 2015 – 2016. Contractul cu SC ROSAL GRUP SRL nu prevedea tarife de aşteptare pentru utilajele de intervenţie.
În cursul anului 2015 s-au purtat discuţii cu privire la demararea procedurilor privind concesionarea serviciului public de salubrizare din Municipiul Baia Mare având componentele: salubrizare stradală şi deszăpezire, fără a se materializa aceste demersuri.
Pe fondul nematerializării celor de mai sus, s-a întocmit o documentaţie de licitaţie sub formă de acord cadru pe 2 ani, care a fost finalizată şi predată Direcţiei de Achiziţii în data de 07.06.2016.

Piaţa Revoluţiei din Baia Mare
Piaţa Revoluţiei din Baia Mare

În perioada 27 aprilie până în 24 iunie 2016 conducerea executivă a primăriei Municipiului Baia Mare a fost asigurată de către dl. viceprimar Ludescher Istvan.
Ca urmare a modificării cadrului legislativ care reglementează achiziţiile publice precum şi a inactivităţii programului SEAP, prima postare a documentaţiei pe programul de licitaţii a avut loc în data de 16.08.2016, iar după clarificările şi modificările solicitate de către forul tutelar s-a stabilit termenul de depunere a ofertelor la data de 14.10.2016.
Deoarece la data stabilită nu a fost depusă nicio ofertă, procedura de achiziţie a fost anulată conform prevederilor legale.
Autoritatea contractantă a relaxat cerinţele minime obli­gatorii de participare şi a reluat procedura de achiziţie, noul termen pentru depunerea ofertelor fiind de 22.11.2016. Deoarece nici la această dată limită nu a fost depusă nicio ofertă şi această procedură de achiziţie a fost anulată.
Având în vedere faptul că, dupǎ douǎ termene de depunere a ofertelor, procedurile de achiziţie publicǎ pentru serviciile de deszǎpezire în municipiul Baia Mare nu au dus la semnarea unui contract cu un operator specializat, fiind şi perioada de iarnă, a fost imperios necesar a se încheia un contract de pres­tǎri servicii pentru aceastǎ activitate.
Astfel, s-a realizat o cercetare de piaţă prin solicitarea a 9 (nouǎ) oferte de la operatori specializaţi, inclusiv de la societăţi care au avut relaţii contractuale cu Municipiul Baia Mare. Urmare cercetării de piaţă şi totodată, necesităţii contractării serviciilor de deszăpezire pentru a garanta siguranţa circulaţiei, la data de 29.11.2016 Municipiul Baia Mare a încheiat un contract de servicii cu S.C. Nord Vest Infrastructurǎ şi Servicii S.R.L., prin achiziţie directă.
Acest contract conform legislaţiei în vigoare prevede o valoare maximă de 132.000 lei fără TVA având un termen de valabilitate până la finele lunii decembrie 2016 sau până la consumarea resurselor financiare. Menţionăm că această societate este singura care a depus ofertă şi a venit în întâmpinarea Municipiului Baia Mare la acea dată.
Deoarece momentul la care s-a semnat acest contract a coincis cu intrarea în minivacanţa de 1 Decembrie, firma nu a reuşit să echipeze în timp util decât 2 din cele 6 utilaje minime solicitate de către noi, apoi în ziua următoare încă 2, total insuficiente însă pentru a face faţă cerinţelor unui oraş ca Baia Mare, mai ales că într-un termen extrem de scurt au căzut cantităţi mari de zăpadă. Mai mult decât atât, în toată aceea perioadă salinele au fost închise, astfel că ne-am confruntat şi cu o penurie de sare.
În aceste condiţii, pe lângă utilajele operatorului contractat S.C. Nord Vest Infrastructurǎ şi Servicii S.R.L., am apelat la utilajele aflate în dotarea SPAU (3 tractoare cu lamă şi 3 bobcat-uri), ale SC Vital (2 maşini de transport zăpadă şi încărcătoarele aferente), ale unui operator contractat de SPAU care a avut 2 buldo cu lamă şi 2 gredere, dar şi ale unor binevoitori care ne-au ajutat cu diverse utilaje.
Deoarece acest contract avea valabilitate până în 27 decembrie, s-au întreprins demersuri în vederea reluării procedurii de atribuire, una pentru o perioadă determinată de timp, până la atribuirea acordului-cadru prin procedura “licitaţie deschisă”, printr-o procedură rapidă, de “negociere fără publicare prealabilă”, transmiţând invitaţii de participare către 6 (şase) operatori economici, fiind înştiinţat aşa cum prevede legislaţia şi Ministerul Finanţelor Publice – A.N.A.P. în vederea acceptării demarării acestei proceduri.
Termenul limită stabilit pentru depunerea ofertelor, pentru această procedură, a fost 12.12.2016 ora 10:00. Din păcate, la această procedură am avut o singură ofertă depusă şi aceea respinsă ca neconformă. Am reluat procedura de “negociere fără publicare prealabilă”, iar în 23.12.2016 ora 15.00 comisia desemnată a procedat la deschiderea celor 2 oferte depuse. După finalizarea procesului de analiză, în 4.01.2017 s-a comunicat rezultatul licitaţiei, iar în 9.01.2017 s-a semnat contractul cu SC Drumuri Poduri Gheorgheni prin care se angajează că vor interveni cu 6 utilaje mari şi 6 mici, iar în situaţia în care beneficiarul solicită suplimentarea lor, în maxim 48 ore numărul acestora trebuie dublat.
Din 27 decembrie când a expirat contractul cu S.C. Nord Vest Infrastructurǎ şi Servicii S.R.L. am avut asigurate serviciile de deszăpezire prin intermediul SPAU (cu utilajele proprii menţionate mai sus) şi SC Drumuri Poduri Gheorgheni (cu 6 utilaje) pe baza unui contract încheiat cu SPAU. Între timp a fost acceptată spre publicare pe SEAP documentaţia de tip acord cadru pe 18 luni cu termen de depunere oferte 19.01.2017.
Primăria Municipiului Baia Mare în data de 9 ianuarie a.c. a încheiat contractul nr. 408 privind prestarea serviciilor de deszăpezire, cu S.C. Drumuri şi Poduri Gheorgheni S.R.L., pentru a face faţă situaţiei de urgenţă, până la atribuirea acordului-cadru cuprinzând acelaşi obiect, prin procedura ”licitaţie deschisă”, dar nu mai târziu de 15.03.2017.
S.C. Drumuri şi Poduri Gheorgheni S.R.L. beneficiază de susţinerea tehnică acordată prin Angajamentul ferm de susţinere din partea S.C. Compania Romprest Service S.A. – privind susţinerea tehnică – experienţa similară.
Firma va presta serviciile de deszăpezire cu 6 utilaje de capacitate mare, lamă şi sărăriţă şi 6 utilaje de capacitate mică, lamă şi sărăriţă, pentru străzi înguste şi în pantă.
Valoarea maximă este de 3.937.792,32 lei, fără TVA, iar decontările se vor face în baza situaţiilor prezentate de către prestator şi confirmate de către autoritatea contractantă, prin reprezentanţii compartimentului urmărire contracte.
Prin HCL nr. 507/12 decembrie 2016 s-a stabilit componenţa comisiei de analiză privind activitatea de deszăpezire la nivelul Municipiului Baia Mare, compusă din consilierii locali: Brăgaru Marin, Marincaş Ioana Mihaela, Kovács Richárd, Mandra Ioan şi Talpoş Ioan Iustin.
Această comisie a procedat la audierea personalului tehnic implicat în această activitate şi urmează să aducă la cunoştinţa Consiliului Local în prima şedinţă ordinară constatările şi concluziile aferente.
Doresc să informez opinia publică asupra faptului că toate demersurile care s-au facut pentru achiziţionarea serviciilor de deszăpezire în Municipiul Baia Mare de la sfârşitul lunii iunie 2016 şi până în prezent au respectat legislaţia în vigoare şi am încercat să găsim soluţii în condiţiile date pentru a asigura continuitate în privinţa acţiunilor de deszăpezire în Municipiul Baia Mare.
În măsura în care vor exista contestaţii sau puncte de vedere ostile demersurilor legale pe care le-am efectuat, le vom aduce la cunoştinţa opiniei publice pentru a afla şi cetăţenii Municipiului Baia Mare cine are interesul ca activităţi specifice municipiului să se deruleze într-un mod necorespunzător, ineficient şi oraşul să fie blocat.
Cu deosebită consideraţie,
p.Primar
Viceprimar desemnat
Dr. Ing. Marinel Rob

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.