Primăria comunei Rozavlea
Auditul financiar asupra conturilor anuale de execuţie bugetară pe anul 2014 s-a desfăşurat în perioada 4.08 – 11.09.2015 şi a depistat următoarele: • venituri suplimentare – 61.000 lei • prejudicii – 1.180.000 lei • 16 abateri financiar-contabile.
• Nestabilirea, neînregistrarea în evidenţa fiscală şi neîncasarea la termen a veniturilor cuvenite bugetului local, reprezentând taxă pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate, cuantificată la 2.838 lei, la care se adaugă majorări de întârziere în sumă de 269 lei, în total 3.107 lei;
• Nestabilirea, neînregistrarea în evidenţa fiscală şi neîncasarea la termen a veniturilor cuvenite bugetului local, reprezentând venituri din concesiuni (redevenţe) în sumă de 7.375 lei, la care se adaugă majorări de întârziere în sumă de 318 lei, în total 7.693 lei;
• Nestabilirea, neurmărirea şi neîncasarea cotei ce se cuvine din tariful de gestionare a fondului cinegetic, potrivit Legii nr. 407/2006 privind vânătoarea şi protecţia fondului cinegetic, în sumă de 23.646,87 lei;
• Nestabilirea, neînregistrarea şi neîncasarea la termen a veniturilor rezultate din închirierea chioşcului alimentar, din curtea Liceului Tehnologic „Octavian Goga”, cuantificată la suma de 985 lei, la care se adaugă penalităţi contractuale de întârziere de 6.937 lei, din care aferente anului 2013 – 4.444 lei şi anului 2014 – 2.493 lei, în total 7.922 lei.
• Plata nelegală a ajutorului pentru încălzirea locuinţei, în sumă de 41.901 lei, unor titulari care nu şi-au declarat toate veniturile obţinute sau deţin în proprietate bunuri ce conduc la excluderea acordării ajutorului;
• Plata nelegală a sumei de 3.024 lei, la care se adaugă majorări de întârziere în sumă de 544 lei, în total 3.568 lei, reprezentând avans deplasări luna decembrie 2014, pentru care nu există documente justificative privind realitatea şi legalitatea plăţii;
• Plata nelegală a sumei de 35.898,40 lei, reprezentând cheltuielile efectuate în perioada 2013 – 2015 cu autoturismul KIA, închiriat de la SC Ecologic Pellet Est-SRL, Săcel, la care se adaugă majorări de întârziere în sumă de 9.753 lei, în total 45.651,40 lei;
• Efectuarea de plăţi nedatorate pentru elemente de cheltuieli nejustificate incluse în situaţiile de lucrări întocmite de SC Consim-SA, în valoare de 725.767 lei, la care se adaugă majorări de întârziere aferente în sumă de 16.966 lei, în total 742.733 lei;
• Plata nejustificată a sumei de 279.999 lei către SC Ecologic Pellet Est-SRL, din Săcel, fără a exista situaţii de lucrări sau alte documente care să ateste realitatea şi legalitatea plăţii, la care se adaugă majorări de întârziere aferente în sumă de 22.400 lei, în total 302.399 lei;
• Plata nelegală a sumei de 35.721 lei, la care se adaugă majorări de întârziere în sumă de 7.858 lei, în total 43.579 lei, reprezentând contravaloarea facturii eliberată de SC Iza Nord Sud-SRL, din Bârsana, pentru livrarea unor produse de balastieră, într-o perioadă în care această firmă nu mai desfăşura activităţi de balastieră, factură care nu este însoţită de recepţie pentru aceste produse şi nu are notă de fundamentare privind necesitatea, oportunitatea şi destinaţia produselor de balastieră;
• Stabilirea eronată a contribuţiei de asigurări sociale datorate de angajator pentru diferenţele de salarii stabilite în baza unor hotărâri judecătoreşti, în valoare de 18.629 lei.
Primăria comunei Sălsig
Auditul financiar asupra conturilor anuale de execuţie bugetară pe anul 2014 s-a desfăşurat în perioada 17.03 – 28.04.2015 şi a depistat următoarele: • venituri suplimentare – 57.000 lei • prejudicii – 44.000 lei • 25 de abateri financiar-contabile.
• Existenţa unei neconcordanţe între soldul contului 464 „Creanţe ale bugetului local” şi lista de rămăşiţe la 31 decembrie 2014, în sumă de 2.457 lei.
• Neluarea măsurilor de executare silită la termenul legal, având drept consecinţă prescrierea obligaţiilor fiscale în sumă de 31.329 lei;
• Nestabilirea şi neîncasarea tarifului de gestionare pentru fondul cinegetic, în sumă de 1.405 lei;
• Nestabilirea şi neîncasarea taxelor de autorizare în cazul unor construcţii în curs de execuţie, în sumă de 10.144 lei;
• Nedeclararea în vederea impunerii a clădirilor nou construite, a căror autorizaţie de construire a expirat, precum şi declararea eronată a bazei de impozitare în cazul unor agenţi economici. Valoarea impozitului pe clădiri suplimentar este în sumă totală de 11.866 lei, la care se adaugă accesorii în sumă de 1.384 lei, total 13.250 lei;
• Nevirarea în contul bugetului Consiliului Judeţean Maramureş a sumei de 1.115 lei, reprezentând cota parte de 40% calculată la taxa asupra mijloacelor de transport cu masa totală de peste 12 tone.
• Plata nelegală a sumei de 1.146 lei, reprezentând îndemnizaţia de conducere acordată nelegal către secretarul Şcolii cu clasele I-VIII Sălsig, în anii 2014 şi 2015, la care se adaugă majorări de întârziere în sumă de 80 lei, în total 1.226 lei;
• Plata nedatorată a sumei de 4.464 lei, reprezentând 15 mc beton, către SC TEM CONSTRUCTIONS, Gârdani, la care se adaugă majorări de întârziere în sumă de 268 lei, în total 4.732 lei;
• Efectuarea în anul 2014 de plăţi în sumă totală de 1.478,20 lei, reprezentând cheltuieli cu executorul judecătoresc, fără recuperarea acestora de la persoanele din vina cărora s-a produs acest prejudiciu;
• Plata nelegală a ajutorului pentru încălzirea locuinţei, în sumă de 1.085 lei, unor titulari care nu şi-au declarat toate veniturile obţinute sau deţin în proprietate bunuri ce conduc la excluderea acordării ajutorului;
• Plata nejustificată a sumei de 27.563,31 lei reprezentând lucrări de „Amenajare spaţii verzi – semănare gazon zona 1”, neexecutate conform proiectului;
• Plata nelegală a sumei de 5.667 lei, reprezentând carburant consumat peste cota legală, la care se adaugă majorări de întârziere în sumă de 1.927 lei, în total 7.594 lei;
• Plata sumei de 22.500 lei, fără respectarea prevederilor legale referitoare la finanţări nerambursabile, reprezentând contribuţia Consiliului Local Sălsig la finanţarea activităţii Asociaţiei Sportive „Gloria”.
Primăria comunei Suciu de Sus

Auditul financiar asupra conturilor anuale de execuţie bugetară pe anul 2014 s-a desfăşurat în perioada 21.05 – 25.06.2015 şi a depistat următoarele: • venituri suplimentare – 19.000 lei • prejudicii – 2.000 lei • 728 de abateri financiar-contabile.
• Nepreluarea în bugetul de venituri şi cheltuieli a excedentelor din perioadele anterioare, în sumă de 727.961 lei, în vederea repartizării lor pe destinaţiile legale.
• Neaplicarea şi nemonitorizarea modului de respectare a procedurilor operaţionale elaborate în cadrul Programului de dezvoltare a sistemului de control intern managerial.
• Neevidenţierea în contabilitate şi în situaţiile financiare a Şcolii Gimnaziale Suciu de Sus a patrimoniului reprezentat de clădiri şi terenuri în valoare de 1.756.307 lei, patrimoniu care aparţine domeniului public al comunei, aflat în folosinţa structurii şcolare.
• Nestabilirea, neurmărirea şi neîncasarea cotei ce se cuvine comunei, din tariful de gestionare a fondului cinegetic, aferent sezoanelor 2012-2015, potrivit Legii nr. 407/2006 privind vânătoarea şi protecţia fondului cinegetic, în sumă de 7.208,40 lei la care se adaugă majorări de întârziere în sumă de 1.874,14 lei, în total 9.082,54 lei;
• Nedeclararea în vederea impunerii a terenurilor agricole şi a celor cu vegetaţie forestieră dobândite în urma restituirilor către proprietarii de drept în baza Legilor nr. 1/2000, nr. 18/1991 şi 247/2005, impozitul pe teren fiind în sumă totală de 7.653 lei, la care se adaugă majorări de întârziere în sumă de 2.620,50 lei, în total 10.273,50 lei.
• Nereevaluarea la termenele dispuse prin normele Ministerului Finanţelor Publice a patrimoniului UAT Comuna Suciu de Sus;
• Neinventarierea anuală a unor bunuri din patrimoniul comunei, reprezentate de investiţiile în curs, capitalurile şi datoriile entităţii;
• Plata fără temei legal a unor elemente de cheltuieli nejustificate aferente unor lucrări de reabilitare a grupurilor sociale, în valoare de 1.559 lei.
Primăria comunei Valea Chioarului

Auditul financiar asupra conturilor anuale de execuţie bugetară pe anul 2014 s-a desfăşurat în perioada 29.06 – 31.07.2015 şi a depistat următoarele: • venituri suplimentare – 8.000 lei • prejudicii – 26.000 lei • 137 de abateri financiar-contabile.
• Neevidenţierea în contabilitate şi în situaţiile financiare a unităţii şcolare din structura UATC Valea Chioarului a patrimoniului reprezentat de clădiri şi terenuri în valoare de 1.775.823 lei;
• Nereflectarea reală a rezultatului exerciţiului bugetar al anului 2014 ca urmare a decontării integrale pe cheltuieli a valorii activului necorporal „Amenajamentul silvic al terenurilor forestiere din domeniul public al Comunei Valea Chioarului”;
• Înregistrarea eronată a lucrărilor de reabilitare a clădirii – sediu al primăriei, în valoare totală de 125.320 lei, în conturile contabile de cheltuieli şi nu prin majorarea valorii mijlocului fix, deşi prin lucrările de reabilitare s-au îmbunătăţit parametrii funcţionali şi de ambient ai imobilului.
• Plata fără temei legal a sumei de 12.775,64 lei, reprezentând transportul a 6.400 tone pământ, rezultat din săpături la ,,Conducta de alimentare cu apă potabilă a localităţii Mesteacăn’’;
• Plata fără temei legal a sumei de 13.033 lei, ca urmare a aplicării unor tarife nereale în situaţiile de lucrări, fiind decontate alte lucrări decât cele descrise în procedurile prevăzute în detaliile tehnice de execuţie şi lucrările efectiv realizate;
• Stabilirea eronată a contribuţiei de asigurări sociale datorate de angajator pentru diferenţele de salarii stabilite în baza unor hotărâri judecătoreşti rămase definitive şi irevocabile, actualizate cu indicele de inflaţie la data plăţii acestora, în sumă de 7.663 lei, prin nedefalcarea acestora pe lunile la care se referă şi neutilizarea cotelor de contribuţii de asigurări sociale care erau în vigoare în acea perioadă.