Foarte rentabil și avantajos pentru autorități (NR: chiar dacă vorbim cu adevărat aici de o ”grea moștenire”, deloc ironic), nimeni nu-și mai amintește de drumul național 18 B, din Baia Mare spre Târgu Lăpuș, cu continuare spre Rohia – Boiereni, apoi cu o trecere peste culmi, în Măgoaja natală a legendarului haiduc Pintea Grigore Viteazul, cu joncțiune în drumul european 1C/E 58, spre Dej.
Vă reamintim, e acel drum în care, în premieră în Maramureș, fundația drumului era făcută cu nisip compactat. La vremea respectivă, avertizam că ar putea fi o soluție pentru drumuri de câmp, în sudul țării, nu în zonă de deal și munte, unde curg spre drum ape de pe toți versanții, de cel puțin 4-5 ori pe an.
În acest moment, lucrările sunt istorie. Ce a fost făcut până acum, cele mai ușoare porțiuni, cele drepte, e bun făcut. Cele mai complicate porțiuni, unde drumul național (fost județean, dar ”înnobilat” din ambiția unui politician de-al locului) are alunecări, rupturi, au fost lăsate baltă, fără a se ști dacă se revine sau nu la lucrări, vreodată. Se petrece la ieșirea din Groși și din Cărbunar, dar mai cu seamă pe dealul Pietriș.
Interesant, fără mari desfășurări de forțe și fără vâlvă, s-au mai făcut lucrări în contul acelui DN 18B, astă-iarnă la ieșire din Groși în locul unde se surpa efectiv drumul, dar și o asfaltare de-a lungul orașului Târgu Lăpuș, în plină campanie electorală.